fbpx

Λογοτεχνία και παραμυθάκια

Λογοτεχνία

Λογοτεχνία

Αρχική  /  Λογοτεχνία και παραμυθάκια

 

Η λογοτεχνία, το λογοτεχνικό κείμενο – βιβλίο από τη φύση του είναι «ανοιχτό» στην πολλαπλότητα και την πολυσημία του νοήματος. Προσφέρεται για να διεγείρουμε τη δημιουργική φαντασία των μαθητών, έτσι ώστε μέσα από την ανάγνωση, την κατανόηση και την ερμηνεία τέτοιων κειμένων να ενισχυθούν οι γνώσεις, η επικοινωνιακή ικανότητα και η συναισθηματική τους ανάπτυξη, κάτι στο οποίο στοχεύουν και άλλα γνωστικά αντικείμενα, ανάμεσα σε αυτά και η διδασκαλία της τουρκικής γλώσσας.

Η λογοτεχνία θεωρείται ένα είδος αυθεντικού λόγου και ως ένα αγαθό μόρφωσης είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη γλώσσα.

  1. Βασικό χαρακτηριστικό της λογοτεχνικής γλώσσας είναι ότι αγγίζει το συναισθηματικό κόσμο του αναγνώστη προκαλώντας του πλήθος συναισθημάτων

  2. Ο διδασκόμενος με ένα λογοτεχνικό έργο δε μελετά μόνο τη γλώσσα. Του δίνεται η δυνατότητα μέσω της διαθεματικότητας που το χαρακτηρίζει και την παράλληλη εξέταση διαφόρων ειδών λογοτεχνικού λόγου, να εξετάσει και να αποκτήσει γνώσεις και για άλλα θέματα ή και γνωστικά αντικείμενα. Ένα λογοτεχνικό κείμενο μπορεί να γίνει εργαλείο στα χέρια του εκπαιδευτικού για τη διδασκαλία μιας ξένης γλώσσας. Ένα μέσο που μπορεί να αποτελέσει δείγμα της διδασκόμενης γλώσσας αλλά και του πολιτισμού της.

    Κατά τη διδασκαλία της ξένης γλώσσας, τα λογοτεχνικά κείμενα- έργα μπορεί, όπως συμβαίνει αρκετά συχνά, να μην είναι στην αυθεντική μορφή τους αλλά να είναι μεταφρασμένα. Στην περίπτωση αυτή, τα πλεονεκτήματα που προσφέρει η λογοτεχνία είναι λιγότερα. Χάνεται η ευκαιρία για μελέτη της πολυσημίας και πολυμορφίας της νέας γλώσσας.

  3. Επιπλέον, στα λογοτεχνικά κείμενα ο λόγος είναι συγκινησιακά φορτισμένος και οι μαθητές συν-κινούνται. Η διδακτική τους αξιοποίηση καλλιεργεί διάφορα συναισθήματα, συμβάλλει στην αισθητική καλλιέργεια, στην ανάπτυξη της φαντασίας, στην ψυχική ωρίμανση και φυσικά στη γλωσσική τους ανάπτυξη.

  4. Κατά τον Robinson και τον Spodek η λογοτεχνία αποτελεί μια προφανή πηγή ποικιλίας στη χρήση λέξεων και λεξιλογίου. Δίνοντας τη δυνατότητα στο μαθητή να αναπτύξει όχι μόνο την ενεργό λεξική γνώση, αλλά και τη δημιουργική χρήση της λέξης. Κάτι που δύσκολα μαθαίνεται διαβάζοντας καθαρά κ μόνο λεξιλόγιο μέσα απο τα companions.